Rene rosa griser som nøffer lykkelig mens de roter i gjørma, eller bæres over et nasjonalromantisk tun mens bonden klør den bak øret. Det er reklamen. Virkeligheten er en annen. Det satte Norun Haugen fokus på da hun gikk undercover i norsk svinenæring i Griseindustriens hemmeligheter . Hun viste oss det vi allerede burde vite, at det ikke nytter å bare komme på varslet inspeksjon hvis man vil ha sannheten om hvordan dyr har det i norsk landbruk. Da får man bare halve sannheten, og knapt nok det. I hennes dokumentar får vi se så grove brudd på dyrevernloven at filmen har fått 15-årsgrense. Vi ser glandsede versjoner av norsk landbruk rundt oss hver dag på TV, internett og i trykte media. Reklamen er kjøpt og betalt av dem som tjener på at vi spiser kjøtt, ost, egg og melkeprodukter - med bind for øynene. Bøndene, som egentlig bare er en del av systemet, blir ganske sikkert ikke rike av det. Nettverk for dyrs frihet (www.dyrsfrihet.no) er en dyrevernorganisasjon som jobber med